maandag 30 november 2009

quilt

Gisteren heb ik de hele dag doorgebracht met poetsen en boenen.
Uiteindelijk moet dat ook af en toe gebeuren.
Een aantal mensen die op het poppenhuisforum posten zijn bezig met (mini)quilten.
Al jaren ligt er een half afgemaakte quilt in de kast(1:1).
Naast de stapel patchwork boeken, raamwerken om de quilt in te spannen en de ijzeren vormpjes en kartonnen malletjes.
Ja, en als je dat dan weer zo leest gaat het weer kriebelen. Zal ik hem dan toch maar afmaken?
Probleem is, hij was eigenlijk als wandkleed bedoeld in Scheemda. Daar hadden we er een geschikte muur voor. Hier niet.
Ik zou er een medaillon voor een tweepersoons spei van kunnen maken, maar dan wil ik voor de randen wel dezelfde zijde. En vindt dat maar eens na 10 jaar.
Bovendien heb ik al een 2persoonsquilt en die gebruik ik ook alleen als ik ziek op de bank lig.
Ander probleem is, dat ik dit zachte dekentje iedere keer op moet bergen als ik er niet mee bezig ben. Poespoes is gek op zachte dekentjes. Helemaal als ze op de bank liggen.

Van pierre


Merkwaardig dat het blog een dag achter loopt af en toe. Het is nu echt dinsdag 1 december maar het blijft maandag boven staan. Gek!

4 opmerkingen:

  1. ohhhhh het is een echte 1:1 quilt...
    vind het zo leuk allemaal dat zelfs ik denk aan een 1:1 quilt te maken...
    deze is prachtig tineke...zou zonde zijn als je het niet af maakt.
    groetjes marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi Tinuk, ik dacht ook al om een 1:1 Quilt te maken.
    Maar dat heeft nog even tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Tineke
    je moet hem eht afmaken hij is heel mooi
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen