woensdag 23 december 2009

expirmenteren






met paper piecing.
Ik patchte altijd zonder papieren malletjes maar ik las zo veel goeds op internet dat ik het ook maar eens uit probeer,
Het plakken van papier op de stof heb ik nog niet gedaan.
Wel een ondergrond van papier met het patroon van het blok er op getekend en daar de lapjes op stikken.
Wel....ik weet niet of ik het blijf doen.
Het makkelijkst leek me het patroon kopieren op printpapier en dat te gebruiken maar dat was me veel te stijf en te dik.
Met de hand kreeg ik de naald er amper door en met de machine moest ik ook met spelden werken en dat ben ik helemaal niet gewend.
Bovendien, het voegt helemaal niet. De bovenlaag schuift toch meestal een beetje en dat kun je compenseren door de onderkant wat aan te trekken. Met dit papier gaat dat niet.
Toen heb ik het papier uit de Tork handdoekrol geprobeerd. Wel lekker dun maar scheurt makkelijk als je iets uit moet halen. Bovendien het overtekenen is wat lastig omdat er wat rek in zit.
Maar...we hebben ook een handdoekautomaat met papieren handdoekjes. Dikker en zachter dan de rol, maar dunner dan keukenrolpapier,
Eerst geprobeerd om als printpapier te gebruiken maar dat werd niets. Of het komt er gekreukeld uit, of, als je het vastplakt op papier, komt de kopie er toch wat typisch uit. Was niet mooi haaks. Dus toch maar overtrekken.
Dat beviel nog het beste, wel te doen om de naaimachine en met de hand vind ik het echt ideaal.
Ik weet dat je er freeser papier voor kunt kopen maar daar ben ik wat te krenterig voor.
Log cabin deed ik altijd gewoon op een oud dun geworden laken.
Heb me vandaag vermaakt met deze probeersels.
Dan heb ik nog een poging gedaan om plakvlieseline op te halen. Sommige stofjes die ik wil gebruiken zijn wat dunner en dat vang ik op met vlieseline, en het satijn schuift dan ook niet meer zo.
Helaas..de fourniturenwinkel ligt naast de aldi, lidl, boni, etc. Wie gaat er nu 2 dagen voor Kerst argeloos kijken of je kunt parkeren. Drie rondjes heb ik gedraaid en nog steeds niets. Trouwens er waren er 15 voor me.
Dus maar weer naar huis.
Volgend jaar nieuwe kans.
Kan ik misschien ook eens het geldkistje voor Pierre maken want dat blijft er nu ook maar bij

1 opmerking:

  1. Je blokken zien er goed uit, leuk om te lezen hoe je aan het experimenteren bent.

    BeantwoordenVerwijderen