donderdag 31 december 2009

laatste dag van 2009

Behalve een schaal oliebollen bakken ben ik uiteraard met het mini quiltje bezig geweest.
Van quilt


appliceren kan ook in de patchwork wereld en is wel zo makkelijk!
Jammer genoeg merkte ik later dat het rode lapje erg gaat glimmen als je het (te heet) strijkt.

Van quilt


Het zat niet allemaal mee vandaag.Het blok met de vierkantjes trok na het strijken helemaal scheef en is het nogal ongelijk geworden.
Maar zo kwam ik wel op het idee om van de restjes crazyquilt blokken te maken.
Het log cabin blok is een verhaal apart.
Ik ontdekte in mijn eigen boekenkast een boek van Sarah Williams met patchwork voor het poppenhuishuis. Waaronder een logcabin quilt. Ik keurig het patroon over genomen en de banen geknipt volgens haar opgegeven afmeting. Nou, mooi te smal. Als ik beter nagedacht had, had ik het wel kunnen weten , maar ja...dat is achteraf geklets.
Gelukkig had ik maar de helft van de lapjes geknipt dus had ik nog 2 halve lapjes over. Net niet genoeg voor het hele blok, dus ik heb er maar een haardvuur om heen gemaakt. Daar had ik nog wel genoeg stof van.

Dan wens ik iedereen nog een goede en vooral veilige jaarwisseling!!

2 opmerkingen:

  1. ohhhhhhhhhhhh wat ga je snel...
    ze zijn super tineke!
    x marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Tineke ik vind je weer een kanjer en met een snelheid van een TGV.

    Liefs Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen