woensdag 30 december 2009

mini lapjes worden miniquilt

Vandaag kreeg ik de 29 lapjes binnen die mensen van het poppenhuisforum opgestuurd hadden voor een vriendschapsquilt.

Van quilt


Ik heb er duo's van gemaakt en ben van plan om blokken te maken.
Van quilt


Op de foto zie je ineens de steekjes. Maar een macrolens legt ook wel op alle slakken zout.
Omdat ik ook met de sbsquilt (1:1) bezig ben lijkt me leuk om zo veel mogelijk (makkelijke) blokken na te maken.

Heb er nu drie klaar. Over de repen ertussen, de rand en achtergrond denk ik nog na

Van quilt


hoe precies je ook werkt, je ziet elk foutje erg uitvergroot!
En ik dacht dat je (bij het eerste blok) dat de van 2 lapjes ook 2 blokken kon maken. Dat kan ook wel maar dan moet je geen hexagons gebruiken. dan heb voor 7 stuks meer dan de helft van het lapje over.

4 opmerkingen:

  1. Tineke ik vind het helemaal geweldig je blokken, je hebt wel de gang er in zeg!!!!
    Ik heb de lapjes ook binnen maar ben eerst ff aan het denken, voor mij is het wel 20 jaar geleden dat ik een quit heb gemaakt, maar heb er zin in.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt leuk Tineke, ik ga je in de gaten houden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een werk. Het ziet er erg leuk uit.
    Succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. is geweldig om zoveel mini lapjes zien elkaar!
    I love your blog!

    BeantwoordenVerwijderen