zaterdag 9 januari 2010

Een echte sampler


worden de blokken van de SBS quilt die ik nu maak.
Ik ben er wel achter dat ik van deze kleuren en materialen alleen oefenblokken maak. Ik heb ergens op het net een wit/beige SBS gezien en die vind ik schitterend. Past ook heel goed op onze slaapkamer. (deze kleuren ook maar toch)
Terug naar de blokken die nu maak. Ik leer er gelukkig erg veel van want ik maak werkelijk alle beginnersfouten die er maar zijn.
Voor het blok hierboven heb ik een zijden stropdas gebruikt.
Omdat ik voor minijurkjes "losse" stoffen gebruik voorzag ik geen problemen. Ik kan aardig met zo'n "heen en weer"stofje overweg. Alleen voor zo'n quilt.......beter verstevigen!
Ook had ik de kniplijnen niet afgedekt met Tacky. Iets wat ik normaal altijd doe tegen het rafelen. Het werken met zoveel verschillende soorten stof is bepaald een uitdaging. Iedere stof moet je weer anders behandelen en je kunt niet echt lekker doorwerken.
Verder raakte ik aardig gefrustreerd omdat ondanks mijn nauwkeurig werken de hoekjes niet allemaal op elkaar komen.
De tweede helft lukte trouwens beter.
Op het Quiltforum liet iemand het blok Blazing Star zien. ze was er niet tevreden over. Ik zag er in eerste instantie niets aan maar later wel.
En ja.......kan er niks aan doen maar dan benik zó kinderachtig dat ik ga kijken of ik het wel netjes kan (bloos).
Nou om te beginnen knipte ik van mijn spaarzame husbands huwelijksdas te kleine reepjes. Ben niet gewend aan inches. Gelukkig kon het net allemaal uit de restjes en ben ik begonnen met de middenster.
De eerste drie puntjes zitten in ieder geval tegen elkaar.
Vanavond probeer ik het blok in elkaar te krijgen.........

Het elektriek apparaat voor Pierre is ook bijna klaar hihi..nog een achterkant en dan kan ie op de slaapkamer.

3 opmerkingen:

  1. ik vind dat beige blok prachtig mooie kleuren samen gebracht tineke!
    en ohhhhhh spannend ben benieuwd wat je voor pierre hebt gemaakt..;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het prachtig Tineke, ik doe het je niet na. Ben trouwens ook wel benieuwd naar het elektrieke ding voor Pierre.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi! Nou, óóit ga ik ook nog wel een keer proberen om de blazing star wél goed te krijgen hoor!
    Vanmiddag bij Boy's nonsense zó zitten klieren en 'tig keer uithalen, dat ik het geaccepteerd heb dat óók die niet volledig past. Brrr, secuur werken is dus niets voor mij!
    Ga binnenkort denk ik weer lekker miles-a-minute doen, daarbij kan er nóóit iets misgaan!
    Veel succes en ik ben benieuwd naar het eindresultaat van jouw Blazing star!
    groetjes,
    Trudy

    BeantwoordenVerwijderen