woensdag 13 januari 2010

in de ban van de quilt



Weer helemaal verslingerd aan de lapjes. Heb eergisteren de ufo's weer opgezocht. Ik vond er drie.
De creme zijden lap die alleen gequilt moet worden,
de water color lap in wording. Een aantal heksjes heb ik al gedaan maar het moeten er ongeveer 650 worden. Dus gisteren bij Jan Sikkens heb ik er een paar lapjes bij gehaald. (die heeft tegenwoordig ook quiltlapjes). Het worden alleen maar bloemenlapjes. Als inspiratie heb ik op een kalender een mooie plaat gevonden van een schilder.
Bij Sikkens heb ik ook witte en beige stoffen gekocht voor de "schaduw" SBS. Eén blok van de blauw/grijs en teak kleuren om te proberen en eenzelfde blok van wit/beige/creme.
Alles is al gewassen en bijna gestreken. Er moeten nog wel meer stofjes komen, maar het begin is er.



Aan dit quiltje ben ik ook lang geleden begonnen. Ik viel helemaal voor de kleuren. Hij is al over de helft en ik kan het ook meenemen naar mijn werk.
De bewoners kennen me eigenlijk alleen met een klein breiwerkje in de handen.
Waarschijnlijk zullen de kleuren hen ook wel aanspreken.

En Pierre?????????
Tja.......de weekenden reserveer ik voor het poppenhuisgebeuren!
De plank met slakken is bijna klaar, Zondag wil ik eierdopjes gaan maken want zaterdag ga ik eerst naar Urk.
Daar is een poppenhuis- en miniaturenbeurs. Co Gnodde van de Kesse organiseert dit inmiddels al een aantal jaren. Zelf ben ik ook een paar jaar standhouder geweest en het is een oergezellige beurs.
Ik moet een paar workshopjes van Sylvia ophalen.
En wie weet..........zijn er wel lapjes.

2 opmerkingen:

  1. ook heel erg mooi tineke zo'n grote quilt!
    mooie kleuren ook gebruikt...
    veel plezier op de beurs in urk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen