woensdag 2 juni 2010

mijn eerste eigen papaver



Jaren lang lukte het me maar niet om klaprozen/papvers in mijn tuin te krijgen. En nu...zo ineens....bloeit ie.
'k Had natuurlijk wel gezien dat ze er staan maar nu staat hij dan in bloei. Prachtig vind ik hem, of is het haar?

De braam die geen braam is.


Vorig jaar hebben we een framboos en een braam gekocht. Tenminste, volgens mijn geheugen. De framboos groeide en bloeide maar de braam deed niet veel.
Nee, geen wonder zag ik een paar dagen geleden.
Toen ik eens goed keek wist ik het weer. Ik had uiteindelijk toch gekozen voor de klapbes ipv de braam omdat ik die zo lekker vind.
We moeten hem nu maar uit de buurt van de framboos halen anders delft hij echt het onderspit.

Verder is er paniek in het eksternest. In de kronkelwilg van de buren (een aantal meters vanaf het eksternest)proberen 2 kraaien een nest te bouwen.
De nietbroedende ekster probeert dit met alle macht te voorkomen. Jaagt ze weg, valt ze aan, zit op wacht in de boom. Ja hij ziet de bui al hangen natuurlijk. Straks hun hele broedsel in de wilgen. Kraaienbaby's moeten tenslotte ook eten

3 opmerkingen:

  1. Je hebt geluk met zo'n mooie klaprozen in de tuin, die bloemen geven echt een zomers gevoel. Als kind was ik steeds margrieten, klaprozen en korenbloemen aan het plukken. Ik vond en vind het nog steeds de mooiste boeketten. Wel leuk wat eigen fruit in de tuin, zo lekker ,plukken en direct opeten :-))
    Ik schrik steeds van eksters, wat een kabaal kunnen die maken !!!
    Ik wens je veel aangename uurtjes in de tuin
    groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal maar eens Ingrid. Ik vind het ook de mooiste boeketten. Margrieten heb ik ook in de tuin, nu de korenbloemen nog

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi is de papaver en straks lekker besjes en frambozen plukken.

    BeantwoordenVerwijderen