vrijdag 9 juli 2010

lapjes




Met dit warme weer kan ik boven weinig doen. Het is daar zo heet. Wel heb ik geprobeerd een indeling voor de quilt te maken. Ben niet tevreden over het kleurverloop van de bovennkant.
Toch maar weer er op uit om andere kleuren.
Ik vind de onderkant te nadrukkelijk voor de bovenkant. Of andersom....de bovenkant niet uitgesproken genoeg.
Heb wel nog twee blokken gemaakt.
Het verbaasde me dat ondanks heel precies werken een aantal blokken na het strijken geen mooie rechte naden hadden. Ik naai ze nl echt heel recht.
Voor advies heb ik Annelies van de Berg gemaild

http://www.quiltsandsiggies.web-log.nl/

zij opperde dat ik misschien niet alle stukjes in dezelfde draadrichting geknipt heb.
Dat zal het zijn, verkeerde zuinigheid.........

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel gaaf geworden hoor Tineke! je bent ook niet gauw tevreden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het er ook mooi uitzien en ja, de verkeerde zuinigheid, daar hebben we allemaal wel eens last van. Hollanders hè. :-)

    BeantwoordenVerwijderen