zaterdag 3 juli 2010

poezen in de tuin en spelen met lapjes


Karel van de buren had Poespoes niet in de gaten en kwam ozijn dooie akkertje water drinken. Hij hoorde pp niet aankomen maar voelde zich toch niet op zijn gemak.
Pp sloop tenslotte onder de acer.Toen kreeg Karel het pas echt benauwd en liep heel voorzichtig weer weg.

Dan heb ik de hele dag met lapjes zitten spelen. (ik kom echt niet meer aan de mini toe)Eerst wilde ik voor de 169 blokken verschillende lapjes hebben maar daar ben ik van af gestapt. Iemand die vasthoudender is dan ik zal dat vast wel lukken maar ik ben meer flexibel zeg maar. Pas me aan, aan de omstandigheden hihi.
De lapjes moeten nl wel bij elkaar passen en het moet in elkaar overlopen.
Nu kan ik ook naar een dure quiltwinkel stappen en daar uit de prachtige series iets kiezen maar A dat is me te duur en B dit zelf bij elkaar scharrelen vind ik leuker.
Het plan is nu dat ik elk stofje 3 maal bij elkaar gebruik, het effect wordt dan ook groter denk ik.
Het was zo leuk om met al die kleine vierkantjes heen en weer te schuiven, patroon erbij, wel of niet.......
Bovendien heb ik van ieder stofje niet evenveel. Dus een patroon met grote vlakken kan ik voor de repenrestjes (van vorige quilts) niet gebruiken.
Het plan kan nog wel tig keer bij gesteld worden.....flexibel hè?
Vanmiddag nog wel een blokje gemaakt. Een makkelijke dit keer

1 opmerking:

  1. Lijkt me leuk, dat gesteggel met lapjes, dit blokje vind ik ook weer geweldig, zo'n prachtige ster.

    BeantwoordenVerwijderen