dinsdag 20 juli 2010

prinses op de erwt

Toen Sylvia op het forum een worksop annex wedstrijd aanbood was ik direct enthousiast.
Prinses op de erwt.
We kregen de materialen om een bedje en 6 dekbedjes te maken en wij moeten er een prinses bij maken. En wel zo dat "opa"het na kon maken.
Moest er wel over nadenken want hoe maak je nu zo'n kleine prinses. (1:24)
Eerst de gemiddelde lengte van een vrouw (ongeveer 1.70 m) door 24 delen. Aftekenen op mmpapier. Van een pijperager (die heeft opa vast wel)het skeletje met hoofd op maat buigen.



Van een klein stukje fimo het hoofdje vormen. Niet al te gedetailleerd. Aan het uiteinde van de armpjes en beentjes ook een bolletje fimo voor resp. handjes en voetjes. (kan opa net zo ver uitwerken als hij wil en kan)
Om het halsje een goudkleurig ijzerdraadje wikkelen (voor de stevigheid) en er meteen een rondje aan draaien als hanger van een halsketting.
het kopje beschilderen. Een klein strengetje mohair nat maken en om een speld wikkelen. Laten drogen. Dan het haar in grotere en kleinere stukjes knippen en om het hoofdje plakken.
Het lijfje bekleden met een stukje kant of zo. (ik heb iets gebreid, maar dat zal opa wel niet kunnen).
Tenslotte de armpjes en beentjes in model buigen. Ze heeft haar handen onder het hoofd en de onderbenen omhoog gekruist.








Het hoofdeinde van het bedje heb ik wat hoger gemaakt want anders bleven de 6 matrasjes niet liggen. Heb er een grote "edelsteen"opgeplakt. Het is tenslotte een prinsessenbed.
Na het maken van de matrasjes heb ik er van boven naar beneden een draad door getrokken zodat het midden iets in gedeukt is. Daar wordt de prinses opgelegd.


ik lees net dat ik de tweede prijs heb gewonnen!!!!!!!!

ik weet niet eens meer wat het is hihi

7 opmerkingen:

  1. Hallo Tinus,

    Gefeliciteerd met je 2de prijs :)
    Je hebt de geldprijs van 30 euro gewonnen, daar heb je vast wel een leuke bestemming voor.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gefeliciteerd!!!!!!!!
    en dank je wel voor de uitleg...
    zo ziet het er wel erg gemakkelijk uit...
    maar dat is heel wat anders dan het nog ff maken...hahaha
    ze is prachtig hoor
    xx marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind het echt ontzettend leuk!
    En wat een grote prijs.........jeutje.
    Daar ga ik eens goed over na denken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd Tineke, echt verdiend. Het ziet er schattig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd Tinus!
    Veel plezier met je prijs !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd en zeker verdiend!!
    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze ziet er schitterend uit Tineke, gefeliciteerd met de prijs!

    BeantwoordenVerwijderen