donderdag 1 juli 2010

uitzoeken van de lapjes


en de plek waar ze moeten komen.
De quilt bestaat o.m. uit een vierkant van 13 x 13 blokken.
Dat heb ik op een stuk karton uitgetekend met blokken van 3.5 cm groot.
Van alle lapjes die ik heb een vierkantje knippen en schuiven maar tot het naar mijn zin is.
Bij het knippen van de blokken kan ik dan direct het juiste stofje pakken en hoef het niet meer uit te zoeken. Ik krijg dan ook een beetje een idee hoe het kleurverloop zal gaan en bij welke blokken.
Het midden wil ik licht houden en dan van een midden kleur naar een donkere buitenkant werken. Ook weet ik dan hoeveel stofjes ik er nog bij moet hebben.
Het bespaart me ook het uitleggen van alle blokken op de grond om een geheel te maken. Tenminste, dat hoop ik
Ik ben in Almere niet geslaagd voor de achtergrond stof. In mijn lappenmand vond ik wel de juiste kleur maar of de stof ook geschikt is????????. Genoeg is het in geen geval maar waarschijnlijk kan ik nog wel aan dezelfde stof komen.

2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er knap ingewikkeld uit, ik doe altijd maar wat. Zo uit de losse pols hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, ik heb altijd gedacht dat her gewoon een paar lapjes aan elkaar naiien was, maar je hebt er wel degelijk wat overleg bij nodig.
    Succes en ik zie het volgende blok wel weer hier ergens verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen