vrijdag 17 juni 2011

er kwam een stoel voorbij

Of liever gezegd een bankstel. Nelleke mailde mij een link van een voorbeeld van een bank die ze wil maken. Daar stond ook een stoel bij die ik helemaal naast de haard vind passen.
Dus, eerst een geraamte gemaakt. Vergeten om de pootjes er aan te zagen dus die heb ik later bevestigd.
Het uitvogelen hoe ik het beste de rugbekleding kon doen nam wat tijd en gepruts in beslag.
De armleuningen vielen mee. Wel had ik eerst de stof om stevig tekenpapier geplakt maar dat bleek veel te stijf, dus er weer uit geprutst.
Het bovenste zitkussen heb ik ook een paar keer gemaakt. Eerst van het sponsgedeelte van een schuursponsje maar dat werd veel te bobbelig. Ik heb het uiteindelijk om een blokje, cardboard heet het geloof ik, geplakt. En toe de afwerking. Ik had wel picotband in die kleur maar daar zijn alle poppenhuisstoelen mee afgewerkt dus dat wilde ik niet. Vond ik in een laadje nog een meter piping.
Het stuk wat je gebruikt om tussen de twee lagen stof te leggen heb ik er af gehaald.
Zo hield ik alleen het koordje over. Wel zaten daar de pluisjes van het band nog in dus die moesten er ook weer uitgefriemeld worden. Ja, de stoel heeft wel een hoog pruts gehalte.
Maar......als je bedenkt dat de stoel eerst de bodem van een kistje was, de stof voor 50 cent bij de kringloop vandaan komt, vind ik hem goed gelukt!
Echtgenoot vind dat de bovenkant van de rugleuning wel wat strakker had gemogen. Wel.....ik zal hem het materiaal geven....kijken wat het wordt.





7 opmerkingen:

  1. wauw, wat heb je dat mooi gedaan. prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooo, Tineke, mijn oma had vroeger een fauteuil met zo'n rugleuning, de stof was van een soort oranje damast. Ik noemde hem altijd de mandarijntjesstoel toen ik nog heel klein was.
    Ik vind hem geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw Tineke, dat is een héél mooie stoel geworden, petje af!!!! Je hebt ook wel een paar gouden handjes hoor, hoe krijg je het voor elkaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tinuk, hij is vreselijk goed gelukt, en laat Rein maar kletsen hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Parabens o seu trabalho é lindo.

    maniatura-carla.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen