donderdag 2 juni 2011

opgeknapt

Het inrichten kan beginnen. Ik moet nog wel het één en ander maken. Zoals een bureau, makkelijke stoel, vloerkleed.
Maar de kijkkast zelf is klaar en kan weer naar beneden.
De buitenkanten heb ik bewerkt met roodband, verf en patina. Zelfs Rein, die anders nogal kritisch is, vind het mooi.
Op de foto zie je alle ongeregeldheden wat scherp maar het valt echt wel mee.
Omdat ik geen trek had om in de rechterbuitenkant, die tegen de muur staat, kozijnen te maken heb ik een foto achter de vensters geplakt. Het is een plekje in het Midwolder, of Slochterbos, dat weet ik niet zo goed meer. Het leek me wel een leuk doorkijkje. De sterrenkijker die ik van Hedda kreeg wordt nu gebruikt om naar het wild te kijken. Ja verzint wat!
Op de vide wil ik een bankje neerzetten, het is alleen even zoeken welke. Het "chinese" bankje staat er erg leuk maar ik heb ook een chaise longe met zelfde stof als de gordijnen.
verder ben ik op zoek naar een patroon voor een vloerkleed. Ik had een mooie gevonden maar die wordt te groot. De trap staat in de weg.
Het moet wel iets zijn met een paisley patroon erin.
Ik heb ook een heel mooie aubisson (spel ik dat goed?) gevonden maar dat vind ik qua stijl iets te romantisch. Die bewaar ik voor de volgende kijkkast.
Ik denk er over om een Brooke Tuckerachtige kamer te maken. Eén met veel zaagwerk.
En dan een romantische sfeer. Daarvoor heb ik wel al een bankje en een stoel.
Maar eerst dit maar eens inrichten. Boeken maken!




1 opmerking:

  1. Zo Tineke dat vind ik er helemaal toppie uitzien, mooi uitzicht hoor bij die ramen, en lekker languit op de chaisse-longue met een mooi boek, zie het helemaal zitten!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen