vrijdag 16 september 2011

boerengedoe

Ook ik heb het project boerenerf met aanbouw en tuinhoekje bij Sylvia Beuker besteld.
Gisteravond kwam het pakker binnen. Zoals gebruikelijk is alles weer zeer verzorgd! Vandaag dus lekker aan het spelen. Voordeel als je alle drie de delen hebt kun je kijken hoe het wordt en het aanpassen.
Zo heb ik het vloertje van het eerste deel verlengd tot aan het stoepje van de aanbouw. Het tuinhoekje komt er ook nog aan maar eerst even rust. Ik wil nl andere luikjes dan in het pakket. Ik heb altijd rood-witte luiken gezien als iemand het over een oud boerderijtje had. Een paar jaar geleden, toen we weer eens door Soest en omstreken reden begreep ik hoe dat kwam. Die zag ik in mijn jeugd altijd.
(Die luikjes zie in meer delen van het land hoor).
Een hele poos heb ik gezocht naar een latje met de goede maat voor de groene rand op de luikjes. De koffie roerhoutjes zijn te smal en de ijslolliehoutjes te breed, Een stuk of wat ijslolliehoutje versneden, tot dat ze op waren. Uiteindelijk belsoot ik het van karton te doen. In de la met karton lag, o wonderlijk, dun zacht hout van de juiste dikte, makkelijk te snijden.
Wel even opschuren voor het verven en toen brak ik dat latje doormidden. Voor mij een teken dat ik beter iets anders kan gaan doen!

1 opmerking: