vrijdag 8 juni 2012

monnikenwerk

Wel eens een gebreid kralenbeursje uit elkaar gehaald?
Pffffffffff
ergens in de jaren '70 van de vorige eeuw (wat klinkt dat oud) heb eens voor ene gulden 2 zwaar beschadigde gebreide kralenbeursjes gekocht.
Dit met het idee om  de kraaltjes te gebruiken. ze zijn altijd op de ensterbank in de slaapkamer blijven liggen.
Nu, met mijn nieuwe kralenpassie, heb ik er de schaar ingezet.
Met een beetje beleid kun je, als je aan het juiste draadje trekt, de kraaltjes door de steek trekken.
alleen.....het garen is niet al te best meer en breekt om de haverklap......leesbril erbij want het zijn echt minikraaltjes.
waren de kraaltjes heel goedkoop.......de naalden die er voor moet hebben  zijn € 16.--






En wat wil ik er nou mee..............
Ook jaren geleden heb ik een mandela geborduurd. Die hing op mijn werk boven mijn bureau.  Donderdag zat ik na te denken over een brief die ik moest schrijven en viel mijn oog op de mandela............dat zou leuk zijn in heel kleine kraaltjes........
Zal er nog wel kaaltjes bij moeten kopen want ik heb natuurlijk niet alle kleuren..........

Ik ga alleen het middenstuk maken hoor

.

4 opmerkingen:

  1. tjonge Tineke wat een werk...maar zal prachtig worden!
    heb de rest van je werk net bekeken en het ziet er geweldig uit!
    gr Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wel heel erg leuk Tineke ik heb ook nog zo,n kralen tasje liggen wie weet wat ik daar nog eens mee doe. Maar om die Mandela te maken lijkt me echt heel erg gaaf. Ik ben heel benieuwd hoe mooi die gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjeetje...wat een klus! Daar moet je echt engelengeduld voor hebben. Wat een prachtige kettingen maak je, ik heb even rondgesnuffeld op je blog en zit met open mond te kijken. Prachtig!
    Groetjes,
    Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Me encantara ver tu proyecto terminado, seguro que te queda precioso.
    besitos ascension

    BeantwoordenVerwijderen