maandag 29 oktober 2012

Beurs Apeldoorn

Zondag ben ik naar de beurs in Apeldoorn geweest. Ik kon meerijden, wel lekker luxe hoor.
(toen ik een cadeautje voor Mijneke wou kopen bleek dat mijn beurs leeg was, dus dat houd je nog te goed)
Ik was al een paar jaar niet meer naar zo'n grote beurs geweest en heb weer mijn ogen uit gekeken. veel heb ik nog niet eens gezien.
In het midden waren allemaal pleintjes en daar heb ik iets van gemist geloof ik.
Heb weer een aantal bekenden gezien en veel geteut.......Toen we gingen eten had ik nog niet een derde gezien.
Heb ook het één en ander gekocht. Misschien wat veel maar ik heb mezelf verteld dat ik al die jaren niet geweest ben en dus ook niets uitgegeven heb op zo'n beurs.

Naast het noodzakelijke flesje Tacky ook leuke dingen zoals,
2 gedraaide schalen van acryl bij Gerrit.
2 popjes, één voor de empire kijkkast en de grijze dame wordt Roos van het vensterbankhuisje.
Een heleboel gipsen ornamenten, een stuk of wat lapjes en kant
een workshop voor een paraplubak
een kleine glazen slak, een "porseleinen"beeldje, een tinnen figuurtje (wat niet op de foto staat,
ornamentjes bij bindels
en last but not least.......(het was het eerste waar ik tegen aan liep en was meteen verkocht!!!! een klok en twee kandelaars. Van brons en met de hand gemaakt.
De jongeman is geloof ik spaans maar er was een hollandse dame bij.
Zulke prachtige dingen stonden daar op zijn tafeltje...........allemaal in die empire stijl.......zou zo in mijn kast kunnen.........als ik geld genoeg had.
Er waren trouwens veel meer echt mooie dingen. Schitterende schilderijtjes, draaiwerk, porselein, zilverwerk, te veel om op te noemen.
Was gisteren dan ook behoorlijk moe van het lopen en van al het moois
 



6 opmerkingen:

  1. Mooie spullen, die schalen zijn mooi zeg, dat leuke slakje en dat beeldje met de kinderen en de hond, jee wat ben jij goed geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig heb ik je op de beurs gezien en een aantal dingen life bewonderd ! Je bent goed geslaagd!
    Jammer dat je niet alles gezien hebt want er waren hele mooie stands bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Unas compras geniales, la porcelana, los encajes, supongo que el reloj y los candelabros de David, es un artesano fantástico, felicidades por esas compras:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tineke,

    mooie annkoopen! Danke ook voor de beur-bericht.
    Ik was niet in Appeldoorn..
    groetjes
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You bought a lot of wonderful items. I love the little child figures and what a fantastic clock.
    Hugs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw magnifieke kandelaars en klok zijn kreaties van David Iriarte, Tineke, een talentueuse jonge miniaturist uit Zaragosse in Spain. Andere foto's van hem en zijn miniaturen in een reportage "Apeldoorn" op mijn blog http://nonomininostalgie.blogspot.com
    Veel plezier met al jouw aankopen!

    BeantwoordenVerwijderen