zaterdag 26 januari 2013

Aardappelmand


Gistermiddag was het weer knutselen met de knusselmussen. Petra liet ons beginnen met het wickeren van een aardappelmand.
Was nog niet eenvoudig, dat beginnen. De ijzerdraadjes schoven alle kanten op. Er werd wat afgezucht en gefoeterd. Maar uiteindelijk kreeg iedereen het wel voor elkaar. Omdat het nog veel werk is ging iedereen met een paar cm mand naar huis om het daar af te maken.
Ik heb er een verfflesje in gezet, zo krijg ik de vorm beter.




Het is inmiddels een paar uur verder......en meiden.....ik kan jullie vertellen dat het foetergehalte nog groter wordt! Omdat de mand taps moet worden aan de bovenkant moest het flesje eruit. Nou, hou die kleine ijzerdraadjes maar eens in model. Maar.....misschien zijn jullie een stuk handiger dan ik, kan ook natuurlijk. Ik heb in ieder geval de binnenkant van de voorkant ingesmeerd met lijm. Hij leek zo mooi te worden maar nu denk ik dat Pierre een mand te koop aan biedt.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten