zondag 28 april 2013

Bloemetjes en andere zaken

Op zoek naar het quiltje voor de gastvrouw van de knusselmussen afgelopen vrijdag kwam ik de breiseltjes voor het bloemen speldenkussen weer tegen. Ik was het eigenlijk een beetje vergeten. Dus direct maar afgemaakt.





Vrijdagmiddag knutselen bij Jocye.
Het werd een plantenbak in de vorm van een tuinstoeltje.
Nog niet eenvoudig, 1 mm dik hout koud tegen elkaar plakken. Het werd ook wat schots en scheef. Voor de stevigheid heb ik er een plankje boven op geplakt. Toen werd het ineens een kinderstoeltje. Het potje paste er toen niet meer in maar het takje met bloemen, wat ik overigens nog moet maken, komt dan maar uit de grond.
Ik heb het geverfd met chalkpaint. Petra had dit bij zich en ik mocht het uitproberen.



Het verft niet echt makkelijk, het smeert niet uit. Het dekt wel in een keer.
Daarna heb ik het geschuurd, alles werd rood, en daarna bewerkt met grijze krijtwash.





Ook heb ik tussendoor nog een vilten hoedje gemaakt.
Het bloemetje heb ik geprikt van lontwol.





En.......ik heb mijn eerste verjaardags cadeau al binnen. Jocye had flink haar best gedaan en voor alle knusselmussen een bloemenmand gewickerd en alvast aan iedereen gegeven. Nu hoeft ze niet meer aan de verjaardagen te denken.





Tenslotte ben ik met het stoepje van het winkeltje bezig geweest.
Ik wilde het eens met eierdozen proberen.




Wel, ik vond het niets dus ik heb het er weer afgehaald! Ik ga het nu toch maar weer van das maken.
Ook de muren heb ik afgewerkt.
Op plaatsen waar je het karton nog zag heb ik witte binnenkit gebruikt








Verder ben ik de afgelopen dagen veel in de tuin bezig geweest.
Opruimen, snoeien, bamboewortels verwijderen, nieuwe plantjes planten..
Moet nu nog een klimroos fatsoeneren. Kamperfoelie ontdoen van dood hout en dan ben ik eerst klaar.

1 opmerking:

  1. Mooi stoeltje en het oranje hoedje ziet er ook goed uit, mooi in stijl nu en staat goed op het uitstalrekje.
    Gaaf om zo´n mooi cadeau te krijgen en je winkeltje gaat ook lekker.
    Speldenkussen is ook goed gelukt, altijd handig, je kan er nooit teveel hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen