zondag 21 april 2013

Een middagen breien en haken

Een poosje terug heb ik bij de webshop van de telegraaf het boek van de twee breiende heren besteld. Arne en Carlos breien de bloemetjes buiten. Ik had het bij verschillende andere bloggers gezien en het leek mij ook erg leuk.
Maar aal wat er kwam, geen boek. Het was niet meer voorradig zei men.
Nou had ik het al in verschillende winkels zien liggen maar ik had al betaald.
Verscheidene weken en mailtjes verder heb ik het af besteld en gewoon uit de winkel gehaald.
En natuurlijk meteen proberen.
Restje wol opgezocht en prikken maar.
Uit dit boek heb ik alleen gehaakt.
Eerst een bloem die zij gebruiken als onderzetter. Gewoon om te kijken hoe het wordt van ik ben niet zo,n type voor gehaakte onderzettertje. Ik kon ook niets bedenken wat ik er dan mee ga doen. Bovendien, ik wil wel de deken van Granny squares gaan maken dus ik heb alle restjes nodig



De grote rode bloem komt uit een ander boekje




Leuk om te doen maar ik vond het nog niet eenvoudig om er er een mooi bolletje van te maken. Moest er meer voor doen dan in de beschrijving staat maar vind hem wel grappig.
Ik heb hem eerst in het groot gebreid om te kijken hoe het gaat. Het is de bedoeling om een heel kleintje te breien voor een vilten hoedje.




Er staan nog veel meer leuke bloemen in

1 opmerking:

  1. Wat leuk Tineke, ben zo benieuwd naar je kleine bloemetjes. Het bloemetjes boek ken ik niet, maar ziet er leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen