woensdag 24 april 2013

Een simpel hoedje en andere zaken

Omdat de gebreide bloem nog even op zich laat wachten heb ik een simpel iets gemaakt. Die hoedjes moeten er tenslotte ook zijn.
Eerst van vilt een bolletje gevormd om de eerder genoemde sigaren koker en er een rand om geplakt.
Toen kwam ik een ongebruikt haarspeldje tegen......
Een knopspeld en de binnenste blaadjes van het speldje




Ik heb de blaadjes nog iets kleiner geknipt en met de kleinste eerst op de speld gelijmd.




Als alle blaadjes gelijmd zijn goed laten drogen, het overbodige van de speld afknippen en op het hoedje lijmen




Het winkeltje is geverfd, je gelooft niet dat het iets gaat worden












Ook hebben we gisteren weer geknutseld. Ik heb een paar doosjes en tasjes voor de inrichting geplakt




En zo ziet het er dus echt uit




Ook ben ik met het haken bezig geweest




Lekker in het zonnetje.
Ik heb wat vierkantjes gehaakt en na ieder gebruikt kleurtje een bolletje gewonden.
Ik heb een hekel aan de kluwentjes zoals je die in de winkel koopt.
Veel te los en te groot. Passen niet in mijn tas en de uiteinden komen altijd met elkaar in de knoop.
Als ik ze zelf opwind nemen ze veel minder plaats in, zie ik veel beter hoeveel er nog over is en ik kan het uiteinde veel beter wegsteken.




En dan.....ben ik ook nog in de tuin bezig geweest.
Toen ik het genoeg vond.....heb ik genoten van de drie potten die altijd voor onze gevel staan. Het bloeit weer.
De viooltjes zijn de winter doorgekomen en van etagebeplanting hadden we dertig jaar geleden ook al gehoord dus. Hyacinten komen ook weer op.
Het geeft een heerlijke geur als je de tuindeur open doet




Alleen het terras moet nog schoon gemaakt worden.
Gelukkig maakt mijn man er niet zo veel haast mee.....de blauwe druifjes zijn toch lief zo? En van mos hou ik ook wel
Het zijn trouwens vier potten.
Elders op het terras had ik ook nog rozemarijn in een kapot gevroren pot, die heb ik in de tuin gezet . In het zonnetje gaf de struik haar geur goed af en ik waande me even in Frankrijk .......maar we moeten op dat land nog even wachten. In juni gaan we daar fietsen met het rooie ros

Ik neem aan dat iedereen weet dat als je op de foto klikt de foto groter wordt?

1 opmerking:

  1. Heerlijk plekje heb je daar buiten, ik ruik gewoon de rozemarijn :-). Mooi hoedje en je winkeltje, kan ik me nog even geen voorstelling van maken zoals het er nu uitziet.
    Leuke verpakkingen en daar kan je niet genoeg van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen