dinsdag 29 november 2016

Het appliceren is begonnen.

Om te beginnen was vanmorgen alles wit.

En niet alleen maar ook koud!

De hexagons zittenn allemaal aan elkaar.

Dus aan de border beginnen. Het is een hele lap geworden

De quilt met de blokken van de
rose of sharon heb ik helemaal met de machine gedaan. Dat ging makkelijk omdat het handzame blokken waren. Deze grote lap is wat moeilijker te draaien en keren tijdens het stikken.
met de hand kun je alleen het gedeelte waar je mee bezig bent makkelijk draaien en de rest kan blijven liggen. Ik merk dat ik het eigenlijk prettiger vind dan met de machine.
Het is natuurlijk niet zo regelmatig en snel maar je hoeft niet zo lang in 1 houding te blijven zitten, je loopt er makkelijker bij weg als dat nodig is. Een andere kleur garen in je naainaald doen gaat veel sneller dan de machine steeds inrijgen

Ondertussen ben ik ook met een blokkendeken bezig. De eerste baan is klaar, de tweede schiet ook al op.


 
 
 en......vanmorgen heb ik het borduurwerkje voor de bibliotheek in de pphkast afgemaakt. Nu nog afwerkenen dan kan het aan de muur.
 
Er gebeurt hier trouwens weinig wat betreft de mini. zit zo met mijn hoofd in de lapjes en het breigaren. Vrijdagmorgen komt het knutselkwartet weer bij elkaar en moet dus op zoek wat ik daar kan doen. Kan natuurlijk mijn breiwerk meenemen. Het is niet verplicht om iets aan mini te doen. Ach ik zie wel.



3 opmerkingen:

  1. Mooi applicatiewerk, je blokkendeken heeft mooie patronen. Ziet er geweldig uit.
    Mooie buitenfoto's

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dan Tineke je bent lekker bezig, en daar gaat het toch om? Je quilt wordt wel erg mooi, en je deken...........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat maak je diverse én mooie dingen. Leuk om eens bij je rond te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen